Kısım 4
Çubuk elelanlarla form oluşturup mekan tanımlamadan sonra sıra geldi düzlemsel karşılaşmalar ve bunlar arası ilişkiyi incelemeye. Burada kullanılacak eleman oluklu mukavva. Ama bu hocanın tercihine veyahut hocanın serbest bırakmasına bağlı olarak öğrencinin tercihine göre değişebilir ama bu konuda oluklu mukavva kullanmak faydalı olacaktır. Bu konuyla alakalı maket tasarlamaya geçmeden önce doku ve hiyerarşi konusunda öğrencinin bilgi sahibi olması gerekir. Bu bilgiler okulda hoca tarafından verileceği için burada teferruatlı olarak anlatılmayacak. Örnek resimler ve bu resimler hakkında konuşursak daha faydalı olacak.
Yukarıda farklı açılardan resmi eklenmiş maketten bahsetmeden önce belirtilmesi gereken hususlar var. Bir maket bir eser değerlendirmeye tabi tutulurken belli bir bağlama göre yapılır. Bir eser o bağlamda notlandırılır. Demek istenen bir eser belli bir bağlamda başarılı olurken başka bir bağlamda başarısız sayılabilir. O sebeple bu maketleri yapmaya ve değerlendirmeye başlamadan önce bağlamın bilincinde olmak lazım. Bu konudaki istenileni üç maddede ifade edecek olursak ilk olarak eğik ve düz yapıdaki düzlemleri bir araya getirerek ara kesitte mekan tanımlamak, ikinci olarak kullanılan parçalar arasında ebat, kalınlık, doku, yükselti farkları oluşturarak hiyerarşi anlatılması, üçüncü olarak ise düzlemlerde boşaltmalar yaparak mekana vurgu yapılması. Yukarıdaki makete gelecek olursak ilk olarak eğrisel ve düz formdaki düzlemler bir araya getirilmiş ve ara kesitte mekan tanımlanmış. Hatta düzlemlerin içerisinden geçirilen parçayla mekan sayısı arttırılmış. İkinci olarak parçalar arasındaki ebat farklılıklarıyla hiyerarşi anlatılmış. Üçüncü olarak düzlemlerde boşaltmalar yapılıp yerlerine asetat konulmuş dolayısıyla maketin içersindeki mekana vurgu yapılmış. Bu bağlamda bu maket istenilen üç maddeyi karşılayan bir eser.












Mimarlık öğrencileri için bulunmaz bir nimet bu blog değeri anlaşılır umarım
YanıtlaSil